Eerste twee weken aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Eerste twee weken aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken aan de andere kant van de wereld

Door: Floris de Voogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora,

Aangezien ik hier nu al twee weken woon en ik van veel vrienden berichten krijg over hoe het hier gaat even een bericht vanaf de andere kant van de wereld. Momenteel zit ik achter mijn desk, met enorm veel papieren om me heen, een kop koffie en mijn broodtrommel in mijn broodtrommel la. Kortom ik ben al helemaal into de wereld van het kantoorleven.

Begin bij het begin. Twee weken geleden kwam ik hier aan in Christchurch(CHC), in mijn winterjas en trui na een vlucht van 30 uur. 30 uur is lang, maar ik heb prima kunnen slapen in ongeveer iedere situatie. Die winterjas en trui waren natuurlijk veel te warm want het is hier zomer en zo een graad of 30. Het weer lijkt wel een beetje op Zuid-Frankrijk.

Ik woon met Scott(26) en Penny(23), aannemer en architect(ofzoiets, ze kan in ieder geval goed tekenen), en ze wonen hier net een paar weken. De eerste paar dagen heb ik veel dingetjes geregeld. De basisbehoeftes zeg maar zoals een fiets, ov chipkaart en andere dingen.

Verder heb ik mijn eerste weekend wat Dutchies ontmoet bij de toneelclub en ben ik lid geworden van een hockeyclub en speel ik iedere zondag en maandag wedstrijden.

Mijn eerste week stond in het teken van het verkennen van Christchurch, Nieuw-Zeeland en het ontmoeten van mijn begeleiders. Zo heb ik een beetje door de stad gefietst, waar nog veel in puin ligt in de binnenstad en regelmatig in het park gelegen. Daarnaast ben ik ook geintroduceerd aan de ouders van zowel Scott en Penny en veel vrienden van hun. Ik heb ook al mijn eerste trip gemaakt naar het noorden van het Zuidereiland. Het is inderdaad een prachtig land. Ook ben ik naar het WK cricket geweest, waar ik vrij weinig van begreep totdat iemand mij de regels uitlegde. Best een relaxte sport. Je kan uren lang ermee bezig zijn en als toeschouwer heb je dus uren om naar een wedstrijd te kijken en een beetje bier te drinken, IDEAAL! Je moet je dan wel insmeren want de zon is hier echt heel sterk. Ik kwam dus terug als een kreeft.

Inmiddels is het hier vrijdagochtend en is dit alweer mijn laatste werkdag van de week. Wat mijn stage betreft moet ik nu veel lezen over het onderwerp biomarkers in prikkelbare darm ziektes zoals Crohn en Colitis Ulcerosa. Ook heb ik al mijn eerste patienten gezien en dat was erg interessant. Mijn supervisors zijn erg aardig en nemen me overal mee naartoe. Voor de komende weken moet ik nu veel lezen en een artikel schrijven. We gaan zien hoe dat uitpakt.

De komende weken zien er qua stage dus hetzelfde uit. Dit weekend wordt het nachtleven van CHC aan mij geintroduceerd en ga ik met Scott naar een jetski evenement. Genoeg fun dus. Volgend weekend ga ik met 15 gasten in een huis zitten in Queenstown. Dat schijnt een erg mooie stad te zijn. Dat moet wel een gaaf weekend worden. Ook wacht ik nog steeds op mijn eerste aardbeving. Die zijn hier blijkbaar regelmatig, absoluut niet gevaarlijk, maar ik ben er al drie keer doorheen geslapen.

Ik ga proberen dit soort updates vaker te geven. Er zullen sowieso meer foto's op Facebook komen.

Lui, de mazzel!


  • 06 Maart 2015 - 07:52

    Nelly Van Drenth:

    Hoi Floris, leuk je verslag te lezen. Heel veel succes met je stage en uiteraard veel plezier in dat mooi land. Groetjes!

  • 06 Maart 2015 - 11:51

    Pascalle Savelkoul:

    Hee Floris,

    Waar zouden we zijn zonder waarbenjij.nu. Leuk om je eerste ervaringen te lezen. Je hebt het naar je zin, dat is wel duidelijk. groetjes van ons xxx

  • 06 Maart 2015 - 13:23

    Jacqueline Schiphorst:

    ha Floris, wat leuk om je verslag te lezen. En heel herkenbaar! Queenstown is inderdaad een hele mooie stad èn toeristisch. Dat zie je niet veel in New Zealand. Succes met je stage en geniet van alle mooie indrukken die je op doet. Enne.....smeer je goed in. Volgens mij zijn de kiwi's panisch voor zon. Die zul je niet snel zien "bakken" ;)

  • 09 Maart 2015 - 09:31

    Frank Agterberg:

    Ha Floris,

    Goed te horen dat je al een bent ingeburgerd. Succes met stage en vooral veel plezier in de lokale cultuur. En als je tips hebt voor een motorvakantie in Nieuw Zeeland houd ik mij aanbevolen...

    Groetjes,
    Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 985
Totaal aantal bezoekers 12310

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: