Week 8: Laatste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Week 8: Laatste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Week 8: Laatste week

Door: Floris de Voogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

22 Juni 2011 | Zambia, Livingstone

2 dagen geleden is dan mijn laatste week begonnen. Na een weekend met de lion encounter begon ik met een HIV les plannen die uiteindelijk niet doorging omdat er health checks waren in de gevangenis ipv HIVE. Maandagmiddag had ik reading club in Malota en ik had twee kids die perfect konden lezen en de andere kon alleen het alfabet opnoemen en ze zitten allemaal in dezelfde klas:s Dinsdagochtend had ik Lindakliniek en we zijn Linda ingegaan met een heleboel vitamines en andere medicijnen voor de kids want het is child health week deze week. Dinsdagmiddag had ik een yctc, een school hier in de buurt en daar hebben we allemaal spelletjes gedaan. Vanochtend had ik mijn allerlaatste Linda kliniek. Heb mijn cd van de doktor daar:p Heb de hele middag babies gewogen! Vanmiddag heb ik dan mijn allerallerlaatste voetbaltraining. Het project waar het allemaal mee begon. Van het weekend ga ik White Water Raften en de Zambezi is een van de beste plekken om het te doen op de wereld, in de top 3! Het is net open want het water was te hoog dus gelukkig is het net op tijd open:d Zondag ga ik mijn sponsorgeld uitgeven en dan zal ik een lijstje geven aan wat het allemaal uitgegeven is!
Alvast ontzettend bedankt van Brave, alle sponsoren zijn bij deze gezegend!;)
Ik moet gaan, jongbarcelona wacht op me!

  • 22 Juni 2011 - 13:06

    Sylvia:

    heey Floris,

    Ja, je laatste week..... dat zal een week zijn met heel veel gemengde gevoelens!
    Geniet van je laatste werkzaamheden en activiteiten die nog komen gaan, je moet maar zo denken, je laat een mooie en goede indruk achter. Ze zullen je daar niet zo snel vergeten!
    Voor het weer hoef je niet naar huis te komen, het is hier erg nat.
    Floris, sluit de week goed af en vergeet niet, je neemt een rugzak vol met mooie en speciale herinneringen mee terug en die pakken ze je niet meer af !

    Liefs, Sylvia


  • 22 Juni 2011 - 14:24

    Else-Marit:

    Wat is het ongelooflijk snel gegaan. Je hebt ook wel onzettend veel mee gemaakt.
    Ik zal je berichten dan ook missen, maar de mensen daar zullen jou zeker missen.
    Het is mooi om te lezen wat je daar allemaal kunt doen met weinig middelen.
    Berend heeft het allemaal ook gevolgd en vindt het erg cool allemaal.
    Ik hoop dat hij je voorbeeld ooit gaat volgen.
    Iedereen hier zal weer erg blij zijn als je straks terug bent. Jammer dat we je 3 juli niet kunnen zien, maar dan gaan we naar Toscane. we zien je daarna weer.

    liefs

  • 22 Juni 2011 - 15:51

    Anne-Sophie:

    Lieve Floor,
    De laatste week is aangebroken. Heel jammer want ze zullen je daar zeker heel erg gaan missen.
    Geniet nog even van het mooie land. Wij wensen je een hele goede reis terug naar dit kikker land! Wij hopen dat de donatie goed is aangekomen, we zijn erg blij dat het nuttig gebruikt word. Helaas is Maarten gezakt maar voor de rest gaat het hier goed. Het weer is slecht wij hopen dat jij de zon weer meebrengt. Tot 3juli helaas kan niet iedereen komen i.v.m. school.

    xxx Anne-Sophie en de rest.

  • 22 Juni 2011 - 20:07

    Roos:

    Lieve broer van me,
    Ik wens je een hele hele hele hele mooie, bijzondere en toch nog leerzame week toe. Iedereen heeft je hier gemist en daar zullen ze jou ontzettend gaan missen; heel dubbele gevoelens voor je dus! Voor ons is het ook wel een beetje gemengd, omdat jij de mensen daar nu niet meer verder kunt helpen en we nu dus niet meer zullen weten wat er daar gebeurt en verandert. We weten natuurlijk wel dat mensen daar in goede handen zijn, maar het leuke is dat we konden lezen wat er nou allemaal gebeurt. Ik zal je verhalen iig heel erg missen maar zo aan de reacties te zien ben ik niet de enige!
    Ik heb dinsdag pww en ben vanalles nu aan het regelen dat ik mijn pw's van dan kan verzetten om dinsdag vrij te hebben en jou op te kunnen halen! Ik ga het proberen, maar als het niet lukt kom ik na pw's meteen naar huis gescheurd zonder op mijn snelheid te letten denk ik! Ik wens je nog hele mooie laatste dagen en zie er heeeeeeeel erg naar uit je weer te zien! Tot sinsdag broeeeee!
    xxxxx

    jij weet trouwens nog helemaal niet volgensmij dat er iemand bij is gekomen in de familie ;p, wim, 3 juli is hij er op je welkom thuis feestje! ;)

  • 22 Juni 2011 - 20:43

    Ellen:

    hoi man,
    en dan ben ik als moeder natuurlijk erg blij dat je weer terugkomt, maar ik weet zeker dat je nog een keer terug zult gaan. dan ga ik wel met je mee! Misschien kan ik op mijn oude dag ook daar nog iets voor de kinderen betekenen. nog wel even voorzichtig met het raften, maar wel gaaf om te doen. en dan mag je over 2 weken ook nog met mij in de luchtballon. Het houdt niet op met al die speciale dingen. Nog heel veel succes en tot volgende week.
    xx mama

  • 22 Juni 2011 - 21:15

    Kirsy:

    Hee Floris,
    we hebben je net nog even wat geld gedoneerd vanuit het mooie Guttecoven,
    ben benieuwd naar alle verhalen in real-life, heb al met Marieke afgesproken
    dat we heeeeeel snel reunie gaan doen (en dan ben jij het middelpunt haha)
    geniet er nog van en tot snel!

  • 23 Juni 2011 - 06:39

    Mik:

    Hey man,
    Wat is het snel gegaan. En wat een verhalen en ervaringen. Zo goed van je dat je dit gedaan hebt. En het zal ook niet bij deze ene keer blijven heb ik zo het idee. Gaaf dat je ook nog gaat raften. Komt je zwemdiploma ook nog eens van pas. Ikheb dinsdag vrij, want als je terug moet met de bus, vind ik ook een beetje lullig. Geniet nog van de dagen. Laat de mensen achter met een big smile en weet dat je iets heel goeds hebt gedaan en dat dat in de toekomst nog meer zal gebeuren. De wereld heeft er een beter mens bijgekregen.
    Tot gauw.

  • 23 Juni 2011 - 19:12

    Tobias Coesel:

    Hey Floris,

    Fijn dat je weer terug komt !
    Ik doe erg mijn best om hard door te leren voor de pw week want ik wil ook graag in het weekend komen !!!
    Helaas kan mischien hier ook niet iedereen komen maar we doen wel ons best.
    Als het lekker weer wordt dan neem ik zeker mijn zwembroek mee :)

    Hopelijk tot dan ! groetjes : Paul, Wendela, Emily en ik natuurlijk :P

  • 25 Juni 2011 - 18:28

    Adnan:

    Hey Floris,
    neem het er nog even lekker van! Goed om die verslagen te lezen, klinkt allemaal als een erg mooie tijd!
    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12354

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: