Weekend 6: De souvenirs en het stoplichtfeest - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Weekend 6: De souvenirs en het stoplichtfeest - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Weekend 6: De souvenirs en het stoplichtfeest

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

12 Juni 2011 | Zambia, Livingstone

Dit weekend staat in het teken van sponsorgeld uitgeven en souvenirs kopen, geen uitstapjes dus. De afgelopen week had ik weer twee keer HBC wat weer erg leuk was, weer veel wonden schoongemaakt en panadol gegeven, het beste medicijn in de wereld. Had woensdagmiddag Family Support en die kids zijn echt heeeel erg blij. Toen de donderdag, donderdagochtend HBC in Linda en daar was een man die diarree had nu voor een week en de laatste 2 dagen een bekertje water had gedronken. Dus toen ben ik de auto gaan halen samen met Benny, een driver om hem naar de kliniek te brengen zsm. Wij daar aangekomen ontstond er een ruzie met zijn vrouw. Na 10 minuten geschreeuw aangehoord te hebben, wilde hij niet mee en zijn vrouw wilde ook niet dat hij ging. Ze waren er namelijk heilig van overtuigd dat het gewoon een griepje was. Benny zei en ik dacht dat we ze niet kunnen dwingen. Het uiteindelijke probleem was geld. Hij had namelijk vrijwel zeker malaria en dat moet getest worden. Zijn vrouw had namelijk malaria, mja zo gaat het er hier aan toe. Donderdagmiddag Reading Club op de Zambezi School en ze zongen allemaal liedjes voor ons, erg leuk. Vrijdag ook weer HBC en vrijdagmiddag mijn eerste bingo en memory met de bejaarden hier. Wat een grap was dat, erg leuk:p Vrijdagavond gepoold en uitgeweest met de hele groep en daar heb ik mijn eerste echte bargevecht meegemaakt. Het gevecht ging om wie nou aan de beurt was met poolen. Uiteindelijk niemand want alle keuen werden op elkaars hoofd kapot geslagen en de twee witte ballen werden gestolen:p Gister was een lazy middag. Heb al mijn souvenirs gekocht en er zitten hele leuke bij. Ben er achtergekomen dat er toch iets economisch in me zit want ik heb voor uiteindelijk 6 dollar, 8 dingen gekocht. Van een van de verkopers kreeg ik een cadeautje, de lelijkste ketting ooit. Na wat geruil kwam ik uit op een mooiere ketting die twee keer zo duur was:D Gister ook nog cocktails gedronken in de Royal Livingstone Lodge. Vanavond ga ik uiteten en vandaag was ik in de kerk. Dat is hier een groot feest en we werden speciaal bekend en ben wel 20 keer gezegend! Volgende week is alweer mijn enerlaatste week. Opnieuw een leuke week met HBC, Linda kliniek, family support en ik ga mijn eerste bouwproject in, een of andere muur bouwen. Volgend weekend ga ik met leeuwen wandelen en cheetah met een van mijn zambiaanse vrienden die tour guide is.
Trouwens woensdagavond was er het stoplichtfeest. Het eerste stoplicht is namelijk geopend in Livingstone. Er is een stoplicht en ze snappen er niks van. Ze rijden gewoon door rood:p de president was er om het stoplicht te openen:p erna was een groot feest. Livingstone is de tweede stad met een stoplicht, in Lusaka staat er ook een! Het stoplicht is gezegend en alles wat je maar kan bedenken!

De laatste week ga ik mijn sponsorgeld uitgeven en het is een beetje veel om alleen uit te geven aan eerste hulp sets dus ik ga er nog wat andere dingen van kopen, maar weet nog niet wat!


Tot het volgende verslag en blijf reageren want ik lees al jullie reacties!!!!


  • 13 Juni 2011 - 08:24

    Niki:

    Klinkt nog steeds allemaal goed flo! Super mooi dat je met leeuwen gaat wandelen! Wanneer kom je precies terug? en 1 cadeau voor mij is genoeg hoor ;)

  • 13 Juni 2011 - 10:47

    Oma Wil:

    Lieve Floris, ben voor de 2de maal je laatste verslag gaan doorlezen want het was weer de moeite waard. Momenteel zijn pap en mam nog hier maar gaan na douchen (lekker lang), straks weer op huis aan. Het weer is hier niet mooi, het regent. Leuk je gisterenavond even aan de telefoon te hebben gesproken. Heb weinig te vertellen. Hou je goed en ik tel de dagen af je weer te ontmoeten.
    Veel liefs en dikke kus, je oma Wil.

  • 13 Juni 2011 - 13:31

    M&M:

    Hiep Floris!
    Wat heb je leuke verslagen geschreven. Boeiend om te lezen.
    Wat kan je in korte tijd veel meemaken.
    We zijn benieuwd naar je foto's en verhalen bij thuiskomst.
    Lieve groeten, Maurice & Marit

  • 13 Juni 2011 - 17:38

    Pascalle En Jos:

    Hoi Floris,

    Tjee, wat gaan die weken snel. Over 2 weken ben je alweer in Nederland. We zijn heel benieuwd naar de live-verhalen en de foto's. Geniet van de laatste weken en tot gauw.


  • 13 Juni 2011 - 19:48

    Marie:

    Ik zie ook uit naar alle foto's en live-verhalen! Toch moeilijk via de tellie en compu waar de verbinding niet heel betrouwbaar is, dus kijk er naar uit:) De foto's die je had doorgestuurd waren echt vet. Tot snel weer lieve, en veel plezieeeerrr xx

  • 13 Juni 2011 - 19:48

    Marie:

    Ik zie ook uit naar alle foto's en live-verhalen! Toch moeilijk via de tellie en compu waar de verbinding niet heel betrouwbaar is, dus kijk er naar uit:) De foto's die je had doorgestuurd waren echt vet. Tot snel weer lieve, en veel plezieeeerrr xx

  • 14 Juni 2011 - 18:22

    Saskia:

    Pff supervet man! Ben echt jaloers! Lijkt me echt een supervette ervaring! Veel plezier nog. Liefs Saskia

  • 14 Juni 2011 - 20:52

    Guido En Diana:

    Hee Floris
    Op de valreep : we hebben net nog wat geld overgemaakt. Een druppel.... maar alle beetjes helpen.
    Jouw steun zeker!!! Geniet van de laatste loodjes. groetjes uit de sSegel

  • 18 Juni 2011 - 08:34

    Ellen:

    Hoi!
    het is nu zaterdagmorgen. Marieke ligt nog in jouw bed te slapen!! de eerste examenfeesten alweer gehad en jij begint nu aan je laatste week. Maak er nog een hele mooie week van en doe voorzichtig bij de leeuwen als dat nog doorgaat. Ik begin zo langzamerhand wel weer uit te kijken naar je terugkomst. x mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 12351

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: