Weekend 8: White Water Rafting - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Weekend 8: White Water Rafting - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Weekend 8: White Water Rafting

Door: Floris de Voogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

26 Juni 2011 | Zambia, Livingstone

Wow! Gister heb ik geraft op de Zambezi! Een van de vetste, beste en mooiste plekken ter wereld om te raften. Het was net een week open dus ik had geluk dat ik het nog kon doen. Eerst de rest van de week. Mijn laatste voetbaltraining was leuk en ze verwachten me volgend jaar terug:p Donderdagochtend had HBC in Ngwenya en daar was een man en die had een wond op zijn voet en de wond was tot op het bot! Dus dat hebben Emma en ik schoongemaakt. 's Middags had ik mijn allerlaatste Art Club en we hebben instrumenten gemaakt met flessen en daarna muziek ermee gemaakt, erg leuk. Vrijdagochtend had ik dan mijn allerlaatste medische project, HBC in Mwandi. Na 8 weken 100en pilletjes weg te geven, tientallen wonden heb schoongemaakt en meer dan 300 keer bloeddruk gemeten te hebben, mocht ik dat alles nog voor de allerlaatste keer doen. Dit was het dan, fini! Vrijdagavond had Brandon, de manager van backpackers een soort stoofpotje voor me gemaakt en daarna hadden we een feestje van een gozer die ik niet kende:p Ik heb ook het bier geproefd, het sterke bier en het was niet te drinken. Je drinkt het uit een melk pak dus je hebt al die velletjes in je mond en het is gewoon niet te drinken, echt heel ranzig, mja alles moet een keer geprobeerd worden! Dan zaterdagochtend raften. We zaten met 6 en een gids in een raft. Ik zat samen met Matt in de punt, de beste plek om te zitten. Ik heb nog nooit zo hard gepeddeld terwijl ik het water niet eens raakte. We hebben alle rapids overleefd met de namen: terminator, double trouble en de washing machine:p Vandaag heb ik al mijn sponsorgeld uitgeven, bijna 3,000,000 Kwacha is gegaan naar medicijnen. Ik heb alles opgeschreven, maar kan dat helaas niet in deze blog vertellen.
Ik laat iedereen die gesponsord heeft wat ervan gekocht is zodra ik thuis ben!
Het komt allemaal goed terecht!
Vanavond ga ik dan voor het laatst uiteten en dan morgen op naar huis.
Koffer is gepakt.
Iedereen die gesponsord heeft, harstikke bedankt, heel veel patienten krijgen hier nu wel wat ze nodig hebben!
Iedereen die mij gevolgd heeft, bedankt.
Aan alles komt een einde, ook aan dit avontuur.
Heb hier ontzettend veel beleefd en dat hebben jullie(een beetje) mee kunnen beleven.
Deze reis is waarschijnlijk het begin van vele reizen dus tot de volgende reis, dan kunnen jullie me weer volgen.

Ik zie je in Nederland!

SIKOMO

  • 26 Juni 2011 - 15:04

    Jacqueline:

    Goede reis terug, Floris. En we willen je gauw persoonlijk al deze verhalen horen vertellen!

  • 26 Juni 2011 - 18:10

    Papa, Mama En Je Zus:

    We hebben al deze avonturen niet een beetje meebeleefd maar ontzettend meebeleefd! Wij zien er heel erg naar uit dat je weer terugkomt dinsdag, alvast hele goeie reis maar we spreken je morgen nog wel ;) tot dinsdag! Dikke kus van ons allemaal en een poot van didi!

  • 26 Juni 2011 - 19:14

    Marieke:

    Hele goeie laatste nachtje in Zambia bro, en voor morgen hele goeie reis maar daarvoor hebben we nog wel contact. Ziiiin je in reallife te zien en bij te kletsen, is veel om te vertellen! En dan kan ik eindelijk zeggen: tot overmorgen! jaaaj xxxx

  • 26 Juni 2011 - 19:23

    Berd,Else Beer,Jas:

    Was een heel avontuur. Jammer genoeg zien we je niet meer voor onze vakantie, maar hopelijk wil je in augustus nog een keer vertellen over al je belevenissen
    Goede reis terug.

  • 26 Juni 2011 - 20:13

    Wendela :

    Hoi Floris,
    Het eind van een fantastische belevenis. Dit zal je de rest van je leven niet snel vergeten. Een hele goede terugreis toegewenst. Je zal uiteindelijk toch ook wel weer blij zijn als je Marieke, je vader, moeder en Roos (en natuurlijk ook Didi) weer terugziet.
    Tot zondag!
    groetjes van ons allemaal

  • 27 Juni 2011 - 11:44

    Pascalle:

    Hoi Floris,

    En dan zit het erop! Dank voor al je leuke verhalen. Zo kregen we een kleine inkijk in wat je beleefd hebt. We komen zondag heel even langs, maar moeten daarna door naar Herten.
    Goede reis, geniet van je eerste dagen met mama, papa, Roos en Marieke.

    groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 12350

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: