This is Africa - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu This is Africa - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

This is Africa

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

03 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

Hoi vanuit Zambia,

Ik ben gistermiddag aangekomen in Livingstone na een zeer lange vliegreis en twee keer overstappen. De vliegreis viel op zich mee, laatste stukje van Joburg naar Livingstone zelfs business class gevlogen want die stoel was nog over :p (AFRIKA)
Eenmaal aangekomen heb ik al mijn spullen uitgepakt, mijn net opgehangen en even geslapen. Daarna zijn we met zijn alle gaan eten. Is echt een hele leuke groep!
Ik ga zo eerst voetbaltraining geven en morgen eerst nog medische introductie. Vanochtend eerst algemene introductie, ellelange verhalen.
Donderdag ga ik Home Based Care doen in een dorp best ver weg dus we zijn dan de hele dag weg!
Heb overigens nog niet echt schokkende dingen gezien, maar dat gaat vast nog gebeuren aangezien 1/3 hier AIDS heeft.
In het weekend ga ik op sunset cruise met een boot waar de drank onbeperkt is:d en misschien elephant riding.
Op Joburg had ik al wel het idee dat ik echt in Afrika was want dat was een grote chaos, maar nu ik hier ben, ben ik eeeeeeeeeeecht in Afrika. Geen wisselgeld bij de kassa waardoor je dus moet wachten tot iemand achter je in de rij met precies genoeg geld betaalt zodat jij je wisselgeld krijgt en terug van de supermarkt was er geen stroom meer in het hostel en dan is het ook echt heel donker! Stroomuitval komt hier zo'n 3 a 4x per week voor en kapotte waterleidingen ongeveer iedere week.
Groot voordeel is dat bijna iedereen redelijk engels spreekt dus dat is wel handig. Voor de rest komen de andere vrijwilligers vanuit de hele wereld, van australie tot Engeland, van Oostenrijk tot de VS.
Ik ga nu naar mijn project.


Veel groeten uit Zambia

Floris

  • 03 Mei 2011 - 14:29

    Marieke:

    Klinkt goed bro! Internetcafétje beetje goed bereikbaar/ internetbaar? En met hoeveel vrijwilligers zit je in de groep en slaap je op de kamer? Ben echt benieuwd hoe het is allemaal! En hoe het morgen zal zijn, eerste dag medical project. Weekend wordt sowieso wel goed zo te horen ;P we keep in touch! Veel plezier en succes xoxoxo

  • 03 Mei 2011 - 16:52

    Roos:

    Oh wat klinkt dit allemaal leuk! Vooral het weekend op die boot (: dan zul je vast wel even het idee hebben dat je niet in Afrika zit!
    Heel veel plezier morgen met het medical project en we horen snel weer van je via blog/sms ;)

    dikke kus je zus

  • 03 Mei 2011 - 16:52

    Roos:

    Oh wat klinkt dit allemaal leuk! Vooral het weekend op die boot (: dan zul je vast wel even het idee hebben dat je niet in Afrika zit!
    Heel veel plezier morgen met het medical project en we horen snel weer van je via blog/sms ;)

    dikke kus je zus

  • 03 Mei 2011 - 16:58

    Ellen:

    klinkt allemaal super! wat goed dat je zo snel hebt kunnen schrijven. we zijn natuurlijk erg benieuwd naar al je verhalen. veel succes met je eerste medische project in Afrika!
    dikke kus mama

  • 04 Mei 2011 - 05:29

    Daddy:

    En dat al na een dag. je gaat nog veel meemaken. Leuk te horen dat de groep prima is. Veel succes en tot gauw.

  • 04 Mei 2011 - 07:49

    Evelien:

    He Floris, Goed te horen dat je aangekomen bent. Heel veel plezier en succes met je projecten en het normale afrikaanse leven! En wat betreft het bootreisje, wel het goede voorbeeld geven hè aan de afrikaanse jeugd! ;) X Evelien

  • 04 Mei 2011 - 09:48

    Caspar:

    Klinkt super !
    Ik wens je heel veel plezier en een leerzame tijd toe !
    Als jij nou daar heel erg je best doet, zullen wij dat zondag op het veld doen ;-)
    Ik ben benieuwd naar je komende verslagen.
    Veel plezier op je olifant !

  • 07 Mei 2011 - 09:52

    Oma:

    Lieve Floris
    Je verslag gelezen. Fijn dat je het zo goed maakt. Zogauw Mama een telefoontje heeft belt ze mij ook gelijk. Hier alles goed hoor! We hebben mooi weer en ik fiets dan veel. Wat een belevenis voor je, he?
    Momenteel is Magda bij mij aan het werk dus maak het niet lang maar laat gauw weer iets horen.
    Ook van haar veel groeten.
    Floris fijne tijd en zoals Opa Cees altijd zei"pas goed op jezelf".
    Vele groetjes en dikke kus van Oma Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 12352

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: