Eerste week: CHINGACHINGA - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Eerste week: CHINGACHINGA - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Eerste week: CHINGACHINGA

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

07 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

Eerste week zit erop. Heb het idee dat ik hier net een dag ben. Het eerste medische project was een uur rijden van de stad vandaan en het verste project. De hutjes liggen zo'n half uur a 3 kwartier lopen van elkaar vandaan, echt geweldig. We reden met een jeep ernaar toe de bush werd steeds dichter, maar ze rijden hier overal doorheen. We kwamen bij het eerste hutje aan en daar zat een hele oude man, ofja 55 dat is hier heel oud met lepra en TB en zijn medicijnen waren op en hij kon geen nieuwe krijgen. Wij konden hem alleen wat panadol geven voor de pijn want we hebben die medicijnen ook niet bij ons. Je kan dus heel weinig doen en niemand kan die medicijnen voor hem halen, vrijwel einde verhaal dus. Daarna hebben we nog heel wat patienten gehad, vervolgens geluncht en rond een uur of 3 waren we weer terug. De volgende dag had ik weer home based care in een dorpje dichtbij Lstone, weer heel erg leuk. 's middags ging ik plamuren met zambiaanse bouwvakkers omdat ik de enige man was die richting dat project ging en vrouwen kunnen hier alleen schilderen:p polygamie is hier de normaalste zaak van de wereld, er was zelfs een bouwvakker met 75 vrouwen en hij wist niet hoeveel kinderen, haha. Homo zijn is hier strafbaar en je verdwijnt voor levenslang de gevangenis in en je mag er niet over praten! Alles gaat hier wel 1000 keer zo langzaam want ze zijn nu al een half jaar lang schoolmuren aan het plamuren:p We hadden ook nog een braai eergisteravond, een bbq met krokodillenvlees, heel erg lekker. Daarvoor ook nog een voetbalwedstrijd tegen Livingstone Heren 1, echt leuk. Ze zijn hier heel fysiek en we speelden met schoenen maar zij op hun blote voeten, maakte ze niks uit. Diepte passes of iets in die richting kennen ze hier niet en een tactiek bestaat ook niet, gewoon 11 tegen 11 en een bal en die moet een goal in.
Ik moet nu gaan stoppen want ik ga zo op sunset cruise op de zambezi. het internet cafe is ongeveer een kwartier lopen dus dat valt wel mee, maar het internet is ontzettend langzaam waardoor foto's uploaden moeilijk is. Ik ga het in een ander cafe proberen waar ze wifi hebben.
Dus volgende keer hoop ik wat foto's erbij te doen!
Oja mijn titel slaat op een bier dat doorzichtig is en heeeeel erg sterk, maar niemand weet hoeveel procent er in zit, maar een auto kan erop rijden:p en dat wordt gemaakt van de chingachinga een vruchtje en het was heel populair bij de bouwvakkers:d

Groetjes vanuit Thunderbirds(internetcafe)


Floris

  • 07 Mei 2011 - 11:54

    Remon:

    FIRST!, wat een verhaal floris... je weet me wel te boeien;)
    wordt er ook nog een beetje gedronken in afrika?

  • 07 Mei 2011 - 12:12

    Thomas:

    Klinkt als een fantastisch avontuur! Die foto's zijn een belofte! Groeten uit Amsterdam

  • 07 Mei 2011 - 12:19

    Vinnie:

    Er staat nergens in dat je ergens verheugd over bent. Heb je het wel naar je zin daar, Relaasfeut II?

  • 07 Mei 2011 - 13:03

    Rick:

    Maar dan toch de vraag der vragen. Kennen ze Justin Bieber?

  • 07 Mei 2011 - 14:10

    Niki:

    klinkt goed flo! hoe is je groep? Ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Rick? Miss kan je nog een showtje weggegeven ;)

  • 08 Mei 2011 - 06:24

    Oma Wil:

    lieve floris, wat een geweldig leuk verslag weer van je te lezen.
    Het is hier vandaag moederdag en ze komen allemaal op de koffie, alleen niet uit nieuwstadt natuurlijk. Dus je verslagen worden straks door een ieder gelezen kan ik je zeggen.
    Heel veel goeds voor de komende week en ben trots op je, hoor! liefs en dikke kus, oma wil.

  • 08 Mei 2011 - 10:59

    Dad:

    Leuk om het zo allemaal te lezen. Geweldige ervaring. En lees ook dat ze goed bier hebben, nou dan kan Pentagon er ook heen :)
    Hoop dat de sunset cruise goed bevallen is, maar ik hoorde al dat het geweldig was.
    En morgen gewoon weer aan de slag. Plamuren en verven. Ik wist niet dat je dat zo goed kon. Toen ik naar Amerika ging na de HEAO, heb ik ook behangen. Er zitten gewoon bouwvakkers in onze genen !!
    Big hug

  • 08 Mei 2011 - 16:04

    Adnan:

    Mooi flo! goed bezig ouwe beer, hou ons op de hoogte van je avonturen daar!

  • 08 Mei 2011 - 20:58

    Ellen:

    wat zijn je verhalen toch mooi! je bent pas 1 week weg en dan al zoveel gezien en gedaan. dat zullen nog mooie weken worden!
    x mama

  • 09 Mei 2011 - 07:57

    Pascalle:

    Hoi Floris,

    Nu is het dan gelukt! Eindelijk je verhalen kunnen lezen. Het lukte de afgelopen 2 dagen nl. niet om op de website te komen. Leuk man. Goed om te horen dat het je bevalt. Papa, mama en Roos zijn gisteren hier geweest. Lekker geborreld en gegeten en naar de vorderingen van de verbouwing gekeken. Jos zit 10 dagen in de USA, dus ik ben bouwopzichter en van plamuren en vooral verven weet ik nu ook alles. Er moeten 135 planken geverfd worden. Over elke plank doe je 15 minuten dus tel maar uit hoeveel uren:) De verf was gisteren op dus papa en mama die wilde komen helpen, hadden geluk.
    Succes daar met alles, maar vooral genieten want dit is een once in a lifetime experience.

    Knoevels uit Banholt en de USA

  • 09 Mei 2011 - 10:23

    Arthur Meijer:

    Lachen Floris, binnenkort ff wat foto's uploaden. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12347

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: