Weekend: Spelende Hippo's - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Weekend: Spelende Hippo's - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Weekend: Spelende Hippo's

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

10 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

Dit was dan mijn eerste weekend hier en we gingen op Sunset Cruise op de Zambezi en daar heb ik mijn eerste hippos gezien, spelend in het water, alleen mijn camera was op maar heb foto's op mijn telefoon en van andere.
Daarna zijn we nog uitgeweest in een soort van bar waar boven een dansding was en ik Zambia is het een sport om tegen jezelf te dansen in de spiegel.Alle wanden waren dan ook behangen met spiegels. Wij blanken zijn ook heel aantrekkelijk:p Natuurlijk wordt hier gedronken en gekingsd en gemexd! Zambianen worden alleen heel snel dronken:p Gister heb ik het meest ranzige meegemaakt ooit: er was een man en die had echt enorme gaten in zijn voet en dat was allemaal ontstoken en er zaten vliegen in, maar hij was zelf nog niet op het idee gekomen om naar het ziekenhuis te gaan en lekker op blote voeten te blijven lopen:p maarja heel ranzig dus. Ja ze kennen Justin Bieber, maar ik lijk er helemaal niet op volgens de zambianen maar ook volgens de engelsen;) Vandaag eerste keer kliniek, lekker druk, maar wel leuk. Deze week ergens is ook babyweeg ochtend en uit te verhalen te horen schijnt dat heel leuk te zijn dus dat gaat deze week ook gebeuren. Gistermiddag nog farming gedaan met James, mijn eerste zambiaanse vriend op facebook. Hij gaat dat bier even voor me regelen want dat is illegaal om te verkopen in de winkels, ik ben benieuwd. Ik ga zo weer even voetbaltraining geven en voor het weekend staat adrenalin saturday op het programma.
De hele dag alleen maar abseilen en gorge swing( schijnt nog enger te zijn dan bungeejumpen:p) zo vaak als je wilt. Bungee jumpen is te duur dus mam en pap en oma dat gaat niet gebeuren, maar wel de gorge swing:d En het belangrijkste van komend weekend blijft Ajax-Twente en dat gaan we proberen te streamen via internet hier ergens, iig niet in dit cafe want dat duurt te lang. Foto's lukken niet goed en duurt veelte lang. ik moet nu gaan maar ga het proberen via facebook.


Groetjes vanuit ZAMBIAAAAAAAAA

  • 10 Mei 2011 - 12:36

    Marieke:

    Ahhhh Flo die gorge swing is nog veel erger dan bungeejumpen! haha gosh!

  • 10 Mei 2011 - 13:26

    Bingelrade Represent:

    Kerel, klinkt gaaf allemaal!

    Enige wat mij in het oog springt is dat die afrikaantjes nu voetballes krijgen van een hockeyer? Geen wonder dat er zo weinig afrikaans talent doorbreekt!

  • 10 Mei 2011 - 20:40

    Ellen:

    weet nu niet of ik de gorge swing zo'n geslaagd idee vind!!

  • 10 Mei 2011 - 20:51

    Sharon:

    He Floris,

    Wat een goede verhalen allemaal, joh, even alle verhalen gelezen sinds je weg bent. Wat een ervaringen en waanzinnig stoer! Bn heel trots op mijn neef
    xxSharon

  • 11 Mei 2011 - 14:04

    Sylvia:

    Heey floris,
    Ruim een week van huis en al zoveel meegemaakt. Echt geweldig!
    Als ik het zo eens zie, dan wordt het steno schrijven in je reisdagboekje haha.
    Leuk te horen dat je het zo goed naar je zin hebt .
    Oh en weet je, je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven zeggen ze.
    Maar ik zou me toch nog maar even bedenken over die Gorge Swing!!!!

    Veel plezier!!!!!
    Liefs, Sylvia

  • 11 Mei 2011 - 17:24

    Evelien:

    Flo, hier je trouwe fan weer!

    Wat een stoer verhaal weer, klinkt super! Nu vraag ik me alleen af of de uitdrukking 'een gat in je hand hebben' uit afrika komt, na je verhaal te hebben gelezen. Zou toch cru zijn! Heel veel plezier en succes voor de komende dagen weer. Geniet!

    ps. Even de comments lezen op het youtube filmpje van Caspar, voordat je aan de gorge swing begint!

  • 11 Mei 2011 - 17:27

    Niki:

    Super vet dat je die Gorge Swing gaat doen! maak er maar een mooi filmpje van, kunnen we dan ook weer verwerken in onze film! :)

  • 12 Mei 2011 - 20:22

    Sylvia:

    Hoi Floris,
    Wat een hoop indrukken en wat een ervaringen zeg, heel erg leuk om te lezen ! Ik snak naar de foto's! Volgens mij heb je al adrenaline genoeg en die swing niet echt nodig op adrenalin saterday haha, maar toch veel succes en be careful !
    Veel plezier en groeten uit Sittard van ons allemaal,

    Sylvia
    PS je schoonmoeder

  • 13 Mei 2011 - 15:28

    DE Wardeniertjes:

    Heey Floris, leuk allemaal.
    Vooral die gorge swing .....!! Nee hoor , ik sluit me bij oma aan.
    Doe al die andere dingen maar
    Zijn wel super verhalen. Zijn alle baby'tjes inmiddels gewogen?

    groetjes uit Vaassen

  • 13 Mei 2011 - 19:43

    Wendela :

    Hoi Floris,
    We hebben net al je berichtjes gelezen en zijn onder de indruk.
    Je maakt heel wat mee en behalve afwisselend werk zien we dat je ook veelzijdig je vrije tijd doorbrengt! Is het nog gelukt met het bier?
    Wat leuk dat je ook voetbaltrainingen geeft... Ik sluit me maar aan bij alle anderen wat betreft de gorge swing....
    groetjes van ons allemaal.

  • 15 Mei 2011 - 14:51

    Pascalle En Jos:

    He Ajax supporter,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met het landskampioenschap van je cluppie! Heb je het kunnen zien?
    Heb je je aan de Gorge Swing gewaagd. Heb het youtube filmpje nog niet bekeken, maar volgens mij moet je het niet doen:)
    Hier alles goed. Geen gorge swing of bungee jumpen maar wel een verbouwing die hartstikke goed loopt. Ik begrijp dat we het metselwerk kunnen laten liggen. Jos is net terug van de USA.
    Geniet van Afrika. Zijn benieuwd naar je foto's.

    Groetjes en tot de volgende keer.

    Pascalle en Jos

  • 15 Mei 2011 - 20:29

    Oma Wil:

    Lieve Floris, hier een paar woordjes van mij. Wat een verhalen weer, hoe gaat dat gorgeswing? Goed dat ik niet overal bij ben, denk ik dan maar. Is het je gelukt om iets van ajax-twente op te vangen. Goed he, Ajax gewonnen met 3-1. Op de t.v. werd het niet uitgezonden dus heb ik het op de radio gevolgd, spannend jo, Eerst 1-0 voor Ajax toen 2-0 en binnen 5 minuten 2-1. En ik denk in de laatste 5 tot 10 minuten werd het 3-1. Gevolgd in beeld heb ik het niet gezien want ging eten bij Angeli, het was vandaag de verjaardag van Opa Ton, hij zou 80 jaar geworden zijn. We hebben nog een film bekeken van ons 40 jarig huwelijk waar jij daar 3 jaar was en een mooi ventje, leuk hoor!
    Lieve Floris, wens je een goede week in alles en "voorzichtig". Liefs en dikke kus Oma Wil..

  • 17 Mei 2011 - 18:46

    Bart De Voogd:

    Ha Floris wat een mooi verslag. Uit bertrouwbare bron weet in inmiddels dat je de gorge swing al hebt gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar de foto's. Want de Vicroria waterval moet prachtig zijn. Hier gaat alles goed. Ben met Tames naar Disneyland geweest dit weekeinde. Nou die is nog ver verwijderd van een gorge swing. Met nog geen tien paarden in Peter Pans Droomvlucht (plezier voor de allerkleinsten volgens de folder) te krijgen. Die bakjes bewogen veel te snel volgens meneer. Wel tien (10) keer in Buzz Lightyear Laser Quest geweest. Dat meot een record zijn in anderhalve dag. Teddy lacht nog steeds tegen iedere lantaarnpaal, Ajax is kampioen en Contador gaat op zijn sloffen de Giro winnen en je vader verkoopt nog steeds chocola. Hier is dus niets veranderd. Ga het avontuur tegemoet en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 12342

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: