Week 2+ Weekend: 3,2,1 Happy Days - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Week 2+ Weekend: 3,2,1 Happy Days - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Week 2+ Weekend: 3,2,1 Happy Days

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

18 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

3,2,1 Happy Days en daar viel ik, 55 meter naar beneden om vervolgens een swing van 135 km/h te maken voor twee minuten lang. Wat een adrenalinekick en ook een mooi uitzicht stond in het boekje, maar daar heb ik niet echt van kunnen genieten. We hadden een full day gorge swing geboekt en heb die drie keer gedaan, geabseild en de flying fox die ik gefilmd heb.
De afgelopen week was een beetje een rare week waarin ik een bevalling heb meegemaakt van een doodgeboren tweeling, echt verschrikkelijk. De moeder was HIV+ en een jaar of 18, maar dat is ook Afrika! Gelukkig maken blije kinderen die birthday cards aan het maken zijn veel goed! Voor de rest heb ik veel in de kliniek gewerkt afgelopen week en buiten die bevalling is er weinig gebeurt.Alleen babies wegen is een echt spektakel, 100 moeders die allemaal hun baby willen wegen en er is 1 weegschaal en ze willen allemaal tegelijk.
's Middags heb ik 2 keer voetballes gegeven, sportmiddag, art club en farming weer met James. Die gozer gelooft alles. Farming was heel leuk want we hebben alles in de fik gestoken, aan afval dan. Vrijdagavond hadden we zonsondergang gezien in de meest luxe lodge hier ,met cocktails, was heel erg leuk.
Toen zaterdag de gorge en 's avonds uitgegaan met de drivers en Brave, de medische man hier en tevens de grootste grapjas ooit. Zondag heb ik de Vic Falls gezien en was helemaal doorweekt. Wat een immens gebeuren zeg.
Maandag deze week had ik HBC, waar we precies 3 patienten hebben gezien. Gister weer kliniek en mijn eerste bevalling gezien/meegeholpen. Ik was samen met Elise in de kamer waar de vrouw zou gaan bevallen. We waren de enige en er was geen zuster, die was even bellen. Toen ik op een gegeven moment een begin van een hoofd zag ben ik maar naar buiten gerend en de zuster gehaald, die was nog aan het bellen. Al bellend kwam ze de kamer binnen en zei: oh maar dat duurt nog wel even. Een minuut later was het hele hoofd er al uit en moest ze de handschoenen nog aantrekken. Toen trok ze het kind eruit en begon het te huilen, heel mooi om te zien. Elise en ik hebben toen het babytje overgenomen en ingewikkeld terwijl de zuster de nageboorte deed. 5 minuten later liep de zojuist geworden moeder weer naar een ander bed waar ze uit kon rusten met haar zoontje. Ze wilde ons bedanken en had bedacht het kind naar mij te noemen, een Floris in Zambia. Ik zei dat ik dat niet wilde en bovendien zijn alle namen die hier met Flo beginnen vrouwelijke namen, maar het was wel een eer geweest!
Foto's probeerde ik gister up te loaden, maar toen liep de pc vast hier.

Ajax KAMPIOEN is overigens het belangrijkste van afgelopen week!

DOEIIIIIIII

  • 18 Mei 2011 - 13:54

    Sharon:

    Wat een stortvloed aan ervaringen joh, van de adrenaline kick van de gorge, naar een bevalling
    (helaas met verdrietige afloop, maar ook één met mooie afloop) en dan ook de eer krijgen dat er een prachtig klein afrikaans mannetje naar je zou worden vernoemd. Jij leeft je leven op dit moment 300%, geweldig!!
    x

  • 18 Mei 2011 - 14:03

    Ellen:

    hee man!
    gelukkig doet het internet het weer want ik zat best op jouw mooie verhalen te wachten. Een aantal dingen wist ik natuurlijk wel maar het is mooi om alles te lezen. lijkt met toch wel bijzonder een Floris in Zambia! Jammer dat de foto's niet lukken maar dan houden we dat wel tegoed als je in Nederland bent. ruim 2 weken voorbij en dan al zoveel meegemaakt. Super hoor!
    x mama

  • 18 Mei 2011 - 14:57

    Ole:

    pff, ik zal joú eens voetballes geven! ;-) x

  • 18 Mei 2011 - 18:51

    Roos:

    Hee lieve brutie,

    echt super om dit allemaal te horen en te lezen, zou wel bijzonder zijn om een floris in ambia te hebben! volgensmij moet dat prachtig zijn om een bevalling mee te maken en dat het deze keer wel goed ging! :) je weekend klinkt echt super cool! zou ik ook wel willen! :D
    we missen je wel hoor broertje! we horen snel weer van je! ;)
    dikke kus je zus xxxx

  • 18 Mei 2011 - 20:11

    Tobias Coesel:

    Hey Floris !
    Ik heb gelezen wat je allemaal beleeft daar.
    Erg leuk te horen hoe je al die mensen blij maakt en helpt.
    Springen !? 2 min lang van zo hoog (ik zou het niet doen !).
    Ik ben ook erg blij met Ajax de kampioenen !!! :P.
    en ik hoop je filmpje's/foto's ook snel te zien.
    Veel succes en ik spreek je thuis wel weer.

  • 18 Mei 2011 - 20:18

    Dad:

    Wat een ervaringen!! Geweldige verhalen. Ik zie dat je er erg van geniet en dat het heel indrukwekkend is. De gorge swing is gelukkig goed gegaan. En de Victoria Falls moeten ook prachtig zijn geweest. Maar goed dat we een waterdichte camera hebben gekocht ! Ik vertrek zaterdag naar Chicago en zal ze daar de groeten doen van je :))
    zal je verhalen blijven volgen op m'n iPad
    Groetjes en een hug.

  • 18 Mei 2011 - 21:16

    Pamela Mekel:

    hee Floris, eindelijk je verslagen gevonden, net deze laatste gelezen én jawel, bijna een Floris in Zambia.
    Was toch wel erg leuk geweest :)
    Je maakt heel wat mee, leuke en helemaal niet leuke dingen. Wat een ervaringen allemaal.
    Maar de volgende bevalling: "gewoon JA zeggen als ze de baby naar je willen vernoemen".(misschien is dat een meisje hahahaha)
    groeten pamela mekel

  • 19 Mei 2011 - 06:37

    Danique:

    Hey Floris!
    echt super leuk om te lezen ;) lijkt me allemaal wel heftig om het mee te maken terwijl je dat eigenlijk niet gewend bent. Maar wel echt goed hoe je dit allemaal doet!! die gorge swing lijkt me echt geweldig om te doen. ik hoop dat je niet te zenuwachtig was voordat je ging springen haha!
    nog heel veel plezier daar:)
    groetjes!
    balen dat ajax kampioen is joh...

  • 19 Mei 2011 - 10:58

    Oma Wil:

    Lieve Floris. Had ik al een heel verslagje van mij geschreven valt alles uit.
    Gelukkig na een uurtje kon ik opnieuw beginnen. Ik vind dat je toch wel heel veel meemaakt hoor!
    Dat gorgeswing doe je toch niet weer, he? Daar heb ik het niet zo op. Verders maak je al heel wat mee met al die bevallingen. Nou sterkte maar. Zondag de VicFalls gezien, wat zal dat geweldig zijn!
    Hier alles goed. 16 Mei j.l. waren Rob en Mirjam 25 jaar getrouwd. Ze gingen met de kinderen en de
    oma""s uit eten. Het feest is 10 September a.s..Leo was gisteren jarig maar Willem kon niet komen die heeft het heel druk nog een tentamen en een opdracht dan is hij klaar in Delft en gaat van 5 Sept. to 23 Dec.a.s. naar Helsinki voor zijn master.
    Lieve Floris heel veel groetjes, dikke kus van Oma Wil.

  • 19 Mei 2011 - 16:53

    Sylvia:

    Jeetje Floris, wat een verhaal weer zeg? Echt helemaal geweldig!
    Dat jij durfde te springen...... zat je hart vast wel in je keel.
    Ik zei al tegen mama, dat als jij weer terug bent, het hier wel erg saai zal zijn voor je haha.
    met alles wat je daar in een sneltreinvaart meemaakt is echt ongelovelijk.
    Kan je het allemaal wel een plekje geven?
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en het wachten is weer op een nieuwe story!

    pas goed op jezelf!, Sylvia xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 12349

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: