Week 4: Bijna Halverwege - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Week 4: Bijna Halverwege - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Week 4: Bijna Halverwege

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

25 Mei 2011 | Zambia, Livingstone

HOIII,

Vandaag is het hier een feestdag, African Freedom Day dus ik heb een vrije dag. Afgelopen weekend had ik dus het voetbaltoernooi, daar werden we tweede dus dat was nog redelijk goed. Zondag heb ik de hele dag Top Gear gekeken, aan het zwembad gelegen en geslapen, een heel relaxt weekend dus. Maandag had ik een dag vol HIV educatie en daar weten ze hier echt weinig vanaf. We hadden op zich wel een goeie school, voor de rijkere hier dus die wisten nog wel redelijk wat! Dinsdagochtend was ik weer in de kliniek, in de Labour Wards en daar kwam een vrouw binnen en die zou die morgen gaan bevallen. Nou was ik de aangewezen persoon om even alle onderzoeken te doen: hartslag van de baby meten, dat gaat hier met een soort stethoscoop die je heel hard op de buik moet duwen en dan luister, geen pretje voor die vrouw iig. Ook het vrouwelijke inwendige onderzoek hoorde daarbij en aantal centimeters ontsluiting meten enzo. Dus dat was weer wat:p!
's Middags weer HIV les gegeven, de laatste. Maandag hebben ze nu een examen en dat moet ik afnemen samen met Abdul, een andere medische vrijwilliger hier.

Morgen HBC en Reading Club, Vrijdag weer kliniek en dan vrijdagmiddag ga ik samen met Steven en Jenny naar Bovu Island het hele weekend. Dat is een tropisch eiland midden in de Zambezi met allemaal apen en andere exotische dieren zoals krokodillen. We slapen in een hut op palen en er is geen elektriciteit en we krijgen een vishengel. Kortom Back to Basics! Het eiland is eigenlijk gesloten komend weekend, maar een vrouw van African Impact kent de eigenaar waardoor we het hele eiland dus voor onszelf hebben. Wel krijgen we een koelbox en is er een soort van bar, met een generator dus het bier blijft koud! We slapen in een hut op palen anders komen de krokodillen je hut in 's nachts! Gelukkig heb ik mijn zakmes!:P Eenmaal teruggekomen van dat weekend ben ik al op de helft. Het gaat veelte snel allemaal! En oma de voertaal is hier engels dus ik kon prima verstaan wat ze zeiden!


Ik laat weer wat van me horen na het weekend!

Groetjes vanuit ZAMBIAAAAAA

  • 25 Mei 2011 - 16:15

    Roos:

    Steek al die beesten maar neer met dat zakmes whoehaha, maar niet de aapjes natuurlijk :)
    xxx

  • 26 Mei 2011 - 08:37

    Wico En Nelly :

    hoi Floris. Met veel plezier je verhalen gelezen. Wat een avontuur. Geweldig lijkt me om zoiets te doen en te ervaren. Geniet er nog van enh we blijven je volgen.
    Lieve groetjes,
    (oma ) Nelly en (opa) Wico.

  • 26 Mei 2011 - 08:52

    Oma Wil:

    Lieve Floris, weer een mooi reisverslag lees ik zojuist. Het weekend naar Bovu Island! Ik moet daar even niet aan denken, maar ja jij bent jong, alhoewel die krokedillen ik toch dood eng vind. Pas goed op, hoor! En als jullie hulp nodig hebben is er niemand op dat eiland, hoe moet dit dan? k zal het weekend maar veel kaarsjes branden.Die ene foto heb ik ontvangen. enig Floris!! Dat kleine kereltje vooraan met die kraaloogjes zou je zo willen knuffelen, ook de andere kinderen, hoor, ze komen heel vrolijk over, of zijn denk ik heel blij met jou. Ontvang veel groetjes van je toch wel bezorgde oma wil.
    Dikke kus.

  • 26 Mei 2011 - 10:56

    Else-Marit:

    Heey. Wat een verhalen allemaal.Snap dat de tijd wel heel snel gaat zo.
    Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik hier bevallen ben...

    Hoezo naar een eiland zonder stroom, met kroko's, hutjes op palen en ons uitlachen als we gaan kamperen. Raar type

    Veel plezier nog

  • 26 Mei 2011 - 17:37

    Tobias Coesel:

    Hey Floris, spannend zo'n weekend op een eiland :-)
    Toch wel fijn om te horen dat je op palen slaapt en niet bij de krokodillen...
    En als je terug bent dan gaan wij zeker een keer vissen !
    groetjes, Tobias en natuurlijk ook de rest van het gezin :P

  • 27 Mei 2011 - 09:26

    Rick:

    Hee Floris,

    Ik zie dat je je niet verveelt!
    Succes de resterende 32 dagen en
    neem een krokodil voor me mee!
    Veel geluk,

    Rick

  • 27 Mei 2011 - 19:36

    Mik:

    Als je dit leest heb je het overleeft. Daar gaan we maar vanuit dan. Hoezo tot na het weekend? Heeft dat eiland geen wifi dan?
    Ik weet nog goed dat oma Greetje en opa Kees op onze bruiloft een liedje zongen waar de tekst in zat: "ga rustig krokodillen vangen, als je vindt dat je dat moet...". Nou, bij deze dan. Neem er een mee. Het vlees schijnt lekker te zijn. Hoop dat je ook een roostertje bij je hebt. Ik had je nog willen vertellen hoe je een grilletje bouwt in de rimboe, maar daar komen jullie wel uit. Veel plezier en veel groetjes. Tot het volgende verslag.

  • 28 Mei 2011 - 11:48

    Jacqueline:

    Hé floris, geweldig om al je verhalen te lezen.je lijkt inmiddels wel een volleerd arts, ben wel blij dat de medische omstandigheden hier iets anders zijn:) heel veel plezier en succes nog met al je indrukken en ervaringen op doen!

  • 29 Mei 2011 - 11:18

    Anne-Sophie:

    Hee Floris,
    Sorry voor de late reactie maar we hebben alles gelezen.
    Echt super lijkt het me daar!
    Maar ik zou niet alles durven hoor.
    Ik lees wel dat je veel beleeft dus je verveelt je eigen niet.
    Nog heel veel plezier en succes!
    xxx je nichtje en de rest hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 12345

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: