Week 5: Toen waren er nog maar 5 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu Week 5: Toen waren er nog maar 5 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Floris Voogd - WaarBenJij.nu

Week 5: Toen waren er nog maar 5

Door: florisdevoogd

Blijf op de hoogte en volg Floris

01 Juni 2011 | Zambia, Livingstone

Deze week is de rustigste week van het jaar. We zijn nu met maar 5 vrijwilligers waarvan ik en Abdul de enige medische vrijwilligers zijn. Hierdoor moest ik maandagochtend in mijn eentje HBC doen samen met een Yuyi de driver en een vertaler. Hierdoor voelde ik me eigenlijk een echte dokter:p. Maandagmiddag hadden we dan de gevreesde test van het HIV education project. Abdul en ik hebben de test nagekeken en 80% is gelukkig geslaagd. Dinsdag had ik weer HBC, maar nu samen met Abdul in Ngwenya, een wijk in Lstone. We bezochten gister Martin die niet kan lopen, maar met de juiste therapie dat wel kan. Hij moet daarvoor naar Lusaka, de hoofdstad en dat is zes uur hiervandaan. Ik zit erover te denken om hem te gaan sponsoren. Daar gaat overigens niet het sponsorgeld wat jullie aan mij sponsoren naartoe. Ook bezocht ik gister weer de vrouw die ik vorige week een paar slippers voor 1 dollar heb gekocht omdat haar oude totaal versleten waren en ze heel slecht liep op blote voeten. Ik kreeg weer veel knuffels en dat geeft je toch wel een heel goed gevoel als je iemand zo blij kan maken met zoiets simpels! Gistermiddag had ik weer voetbaltraining en we hebbben een voorbereidingstraining gedaan op de derby van vanmiddag: Zambezi School-Holy Cross( mijn team)! Ik ben samen met Steven de Frank de Boer van Holy Cross dus we gaan winnen!
Vanochtend had ik mijn eerste keer Old Peoples Home. Het is goed dat het er is, maar daar wil je als bejaarde echt niet leven. Ze hebben allemaal hele klein kamers en het stinkt er ontzettend. De helft is blind, de andere helft doof en Abdul en ik deden daar Health Checks. Wonderbaarlijk waren de meeste nog gezond.

De rest van de week is HBC en het weekend ga ik naar Botswana op safari. De main trip hier. Heb net mijn visa verlengd, wat weer moeizaam ging want ze maken hier van alles probleem. Ik ben dus echt over de helft!

Ik moet er weer vandoor.
Ik heb geen streefbedrag voor sponsorgeld, zoveel als mogelijk!!!!


Greetz from ZAMBIAAA

  • 01 Juni 2011 - 12:43

    Raymond:

    Mooi getal!

  • 01 Juni 2011 - 12:52

    Remon:

    Volgend jaar zwembad met een cocktailtje? ;)

  • 05 Juni 2011 - 11:45

    Oma Wil.:

    Lierve Floris, bedankt voor het verslag van 1 Juni j.l..Je zal op dit moment nog wel in Botswana zijn
    Geweldig he, op safari, dat heb ik dus in het Krugerpark gedaan en kwam daarna in het ziekenhuis terecht met dubbele longontsteking, maar we zijn er nog.
    Wat een leuke foto"s hebben we weer ontvangen, geweldig. Je komt toch wel terug, he?
    Hier weinig nieuws te melden, gisterenavond vanaf 17.00 uur een feestje in Heemstede van een bvridge-vriendin die 60 jaar is geworden, was heel leuk.Momenteel hier wat regen dus lekker uitgeslapen dar was het goed weer voor.Lieve Floris ik wens je weer een fijne week en vind dat je het maar goed doet! Dikke kus je liefh. oma wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floris

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 12342

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 19 Augustus 2015

Wetenschappelijke stage Christchurch

10 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Praktijkstage zorg

01 Mei 2011 - 28 Juni 2011

The trip

Landen bezocht: